村尾 香織 Kaori Murao

株式会社REPUBLI9 / 商品企画部長
Director of Product Planning / Republi9 Inc.

 
大学で遺伝子工学を専攻した一方で、自身の幼少期からの食経験を通して心の強さは食でつくれると実感し、「食で心の健康を実現し、世界中の1人でも多くの人を笑顔にする」ことを人生のミッションに2008年カゴメに入社。業務用ユーザーへの提案営業、社内広報・社内コミュニケーション推進を担ったのち、当時拡大を目指していた国際事業へ異動。買収したての種苗事業会社の事業分析と資源のグループ内活用、全8か国で展開するフードサービス事業の水平連携推進の経験を東京で積み、2017年秋フードサービス事業規模が最大の米国カリフォルニア州にある子会社へ出向。収益基盤強化のための顧客別活動戦略立案と営業活動体制の構築に携わったのち2019年秋に帰任。帰任直前に友人の紹介で代表の吉川と出逢い、「餃子で家族をつなぎ、世界を笑顔で包む」というミッションに魅力を感じREPUBLI9に参画。東京ヴィーガン餃子 1.0の企画開発に携わり2020年6月に転職。現在、7月29日にローンチした東京ヴィーガン餃子 1.0の次なる新商品の企画開発や協業先との連携、Instagramを中心とした顧客コミュニケーションなどを担う。
 
Director of Product Planning at Republi9 Inc., working with a mission to make people happy, smile, and mentally healthy through food. After I graduated with a Master of Engineering in Life and Materials, I started my career at Japanese food company Kagome CO., LTD. as a BtoB sales representative in 2008 and contributed to the sales growth of foodservice and industrial business through menu propositions. Since Kagome was trying to become a global company with a strength of vertical integration in the tomato business industry, I moved to Global Business Division as a business analyst in 2013. I experienced business analysis of seed and foodservice, and led horizontal collaboration among group companies. With the experience, I transferred to Kagome Inc. USA based in California in 2017 and coordinated a sales activity innovation project for the top ten customers. The end of 2019, I transferred back to Tokyo and joined Republi9. I contributed to the launch of the first product “Tokyo Vegan Gyoza version 1.0” and now plan and develop a new product. Also I communicate with the customers on Instagram and other social media and grasp their needs and expectations.