藤田 元宏 Motohiro Fujita (Mr.)

ユナイテッド・スーパーマーケット・ホールディングス株式会社 / 代表取締役社長
イオン株式会社 / 代表執行役副社長SM事業担当
株式会社カスミ / 取締役
マックスバリュ関東株式会社 / 取締役
President and Representative Director / United Super Markets Holdings Inc.
Executive Vice President and Representative Executive Officer in Supermarket Business /  AEON CO., LTD.
Director (Board Member) / KASUMI CO., LTD.
Director (Board Member) / MaxValu Kanto Co.,LTD

 
1955年生まれ、78年3月カスミ入社、2000年5月同社取締役、07年5月
同社専務取締役を経て12年3月同代表取締役社長に就任。
2015年3月、マルエツ、カスミ、マックスバリュ関東3社の経営統合により設立されたユナイテッド・スーパーマーケット・ホールディングス株式会社(以下U.S.M.H)取締役副社長、17年3月に同社代表取締役社長(現任)に就任し、イオン㈱執行役SM事業担当、㈱カスミ取締役(現任)を兼任。
2019年3月にイオン㈱代表執行役副社長SM事業担当に就任(現任)。
首都圏におよそ520店舗のスーパーマーケットを展開するU.S.M.Hグループの社長として、「事業インフラの共通化によるシナジーの最大化」と「消費者変化に対応した新しいスーパーマーケットモデル確立への挑戦」を目標に、シナジーの創出を加速する取組みを進めている。
さまざまな業種の参入による競争の激化や、労働環境の変化をはじめ、めざましいスピードで技術革新や環境変化が進む時代を迎えている今、これまで労働集約型ビジネスとして成り立ってきたスーパーマーケット事業に危機感を持ち、既成概念を壊して、新たな提供価値を創造するスーパーにつくり変えることに着手している。
 
Born in 1955, and joined KASUMI CO., LTD. in March1978.
Appointed Director in May 2000, Senior Managing Director in May 2007, and President and Representative Director in March 2012 in KASUMI.
In March 2015, appointed Executive Vice President of United Super Markets Holdings Inc. (U.S.M.H.), that established in a business integration of The Maruetsu,Inc., KASUMI CO., LTD. and MaxValu Kanto Co.,LTD, then President and Representative Director (current position) since March 2017 as well as Executive Officer, Supermarket Business of AEON, and Director of KASUMI (current position).
In March 2019, appointed Executive Vice President and Representative Executive Officer at AEON (current position).
As CEO of U.S.M.H. with around 520 stores in Tokyo area, he works for maximizing synergy effect in creating a common platform of business infrastructure, and challenging creation of next format of SM business, to stand on the value proposition of Customer Experience.
In a current turbulent retail market - such as competitive market with multiple players, dynamic changes in labor environment as well as business and technological environments, he drives on building the next business format with different value proposition with urgency to scrap the stereotype of the labor-intensive business model in supermarket.